Videopostitus: reisivideo + juttu Küprosest!

Panin väikse reisivideo üles ja mõtlesin, et kirjutan natukene reisist ja Küprosest neile, kes sinna tulevikus plaanivad minna. Ütlen kohe ära, et video hääl on jama (õigemini on seda vaevu kuulda!) , aga natukene aimu saab ikka. Tegelikult oli meil palju rohkem videoklippe – hotellist ja muust, aga kõik jutt läks seal juures üsna kaduma. Kasutasime esimest korda GoPro’d ning kohe alguses ei taibanud, et häälega on mingisugune jama. Seetõttu  võite rõõmsalt VOL’i põhja panna, kui midagi kuulda soovite. Järgmiseks reisiks on palju parem kogemus ja mõtted varnast võtta! 🙂

PS! Märkige kindlasti video all paremal nurgas ketta pealt HD kvaliteet!

Alustan siis algusest. Igal aastal laekub tuludeklaratsiooniga meile kena summa pangakontole ning oleme otsustanud seda reisimiseks või Eestis puhkamiseks kasutada. Sel korral valisime turismimessilt välja reisi Küprosele, mida vahendas Aurinko.

Messil siis valisime välja ööbimismaja, milleks oli Avanti Village. See on suur kompleks, mis kuulub Avanti hotelli alla.  Meie valisime viimase variandi. Soojal maal reisides  võtame me alati ainult hommikusöögi Rootsi lauas, sest lõunal ja õhtuti eelistame käia väljas söömas. Messil soovitati meil reisida septembri lõpus – oktoobri alguses, sest siis olevat ilm kõige soojem. Oma reisi valisime aastapäeva järgi ning nii startisimegi Tallinnast 30.09. 15.00. Nagu ikka, pidime Lennujaamas kohal olema kaks tundi varem. Mõtlesime, et sööme seal lõunat ja tellisime endale sushi. Palun ärge seda kindlasti proovige! Riis oli nätske ja ma usun, et ükski sushi-sõber seda heaks ei kiidaks. Lõpuks oli aeg lennukile minna ja asusimegi teele. Sõit Paphosele kestis ca neli tundi. Kohale jõudes oli juba pime ning erilist arusaama kohast tekkida ei jõudnud.  Kohalikus lennujaamas sujus kõik kiirelt ning väljas ootasid meid bussid. Hotelli sõitsime ca 15 minutit, nii et sõit läks tõesti kiirelt!

Avanti Village’sse jõudes tervitati meid kohe welcome drink’iga ning meid võttis vastu imetore administraator, kes rääkis puhtalt inglise keelt. Täitsime oma blanketid ja saime võtme. Pagas toodi meile autoga järele. Teenindus ja hotell jätsid kohe väga hea mulje. Saime ka kaardi, mis juhatas meid meie majja. Pimedas seigeldes tundus tee sinna nii pikka ja keeruline ning juba jõudsin mõelda, et oleks võinud ikka lähemale küsida. Hotellituba jättis oma sisult  väga hea mulje, sest absoluutselt kõik vajalik oli olemas. Vanniga vannituba, magamistuba, elutuba, köök, terrass. Terrass oli mõnus ja privaatne, ümber selle kasvasid laimipuud. Köögis olid olemas kõik potid-pannid, nõud, noad-kahvlid, pliit, ahi, külmik.

Pakkisime siis asjad lahti ja läksime söögikohta otsima. Läksime muidugi üüratu ringiga restorani, mis praktiliselt asus meie majast paarisaja meetri kaugusel. Koht jättis hea mulje, kuigi esimesel õhtul olime mõlemad väsinud ja erilist tuju midagi teha polnudki. Meie puhul on alati see viga, et ükskõik kuhu me reisime, siis alguses tundub riik, hotell jne nirum kui eelmine, aga me juba teame, et kui alguses nii tundub, siis nii kindlasti pole.

Järgmisel hommikul suundusime hommikusöögile ja siis tundus kõik palju ilusam ja toredam. Päike paistis, soojakraade oli 30 ligi ja ümbrus oli nii kena. Kõikide majakeste ümbrused olid ilusti haljastatud teekond hotellini ei tundunudki enam nii pikk ja keeruline kui eelmisel õhtul. Hommikusöögivalik oli seal lai, alates võileibadest , puuviljadest, müslist, pudrust kuni pannkookideni välja. Kuigi miinuseks oli ehk see, et terve selle nädala jooksul oli täpselt sama toit igal päeval.

Ma ei hakka tervet reisikava kirja panema, aga toon välja mõned kohad, mida võiksite Küprosele minnes külastada või teada:

• Nick’s watersport Center. Käisime seal nii jettide kui varjuga sõitmas. Kogemus oli suurepärane ning töötajad väga toredad! Meie õnneks oli see veespordikeskus hotellile väga lähedal. Hindadest nii palju, et ca 15 minutit kahekesi varjuga sõitmist maksis 60 eurot ning 25 minutit jetiga sõitmist 40 eurot. Jettide puhul me tingisime aega juurde.

IMG_6385 IMG_6647 IMG_6716

• Ocean Basket – palju kiidetud mereannirestoran Küprosel. Hinnad võrreldes teiste restoranidega väga normaalsed. Õhtusöök koos kannuveiniga läks maksma ca 50-60 eurot. Jällegi vedas, sest söögikoht asus meie hotelli kõrval.

• Muse Cafe Kitchen Bar – imeline söögikoht suurepärase vaatega! See oli tõesti üks super elamus. Koht end väga turistidele ei reklaamigi, sest neil ilmselt pole selleks otsest vajadust. Kliente tuleb nii uksest kui aknast. Söögikoht asus linnas, kuid sinna polnud üldse raske minna. Sadamas olevast bussipargist pidi istuma bussile 611 ja peatus oli praktiliselt kohviku enda ees.

IMG_6569 IMG_6581

• George’s Ranch  –  Üks tore rantso, kus peetakse ligi 30 hobust. Omanikuks on inglanna, kes korraldab ja organiseerib ratsamatka mere äärde ja tagasi. Sõit kahele maksis 70 eurot ning hinnas oli ka transport hotellist rantsosse ja tagasi.  Taaskord soovitan, sest lihtne oli asju ajada, hobused sõnakuulelikud ja personal sõbralik

IMG_6764 IMG_6781 IMG_6786

• Coral Bay – Meile öeldi, et Coral Bay on seal üks kaunimaid randu. Tegelikult oligi vesi puhas ja mõnus ning rannaäär korralik. Samas seal oli nii palju inimesi, et sama hästi oleksime võinud ka hotelli lähedal ujuda. Aga ära tasub sellegipoolest käia. Tee peale jääb ka kaubanduskeskus.
  • Restoranides on hinnad kallimad kui näiteks Korful. Meil läks igal õhtul keskmiselt 60 eurot kahe peale. Võrdluseks, siis Korful 25 eurot. Seal ei serveerita nö „kohalikku toitu“, sest inglased on Küprose nii ära rikkunud, et iga toidu kõrvale pakutakse chipse.
  • Bussiliiklus on super hea! Bussiga tasub seal kandis kindlasti liigelda, sest ühistransport liigub tihti ja peatub õigeaegselt peatustes. Bussid sõidavad mööda mereäärt ja ka linna. Kui alguses plaanisime auto rentida, siis vasakpoolset liiklust jälgides, loobusime. Reisijuht tegelikult ütles ka, et nendel kes tihti Eestis sõidavad, tasuka kasutada muud transporti.
  • Snorgeldamine ja sukeldumine – snorgeldamisasjad olid ilusti kaasa võetud ja oli plaan ka sukelduma minna, aga meie eeltöö oli natukene jama, sest nagu me giidilt kuulsime, pole Küprosel merevesi toitaineterikas ning seal vee all polegi midagi vaadata. Nii, et ärge sellele panustage.
  • Nänn turistidele. Iga nurga peal oli pisikesi poekesi, mis kõik olid samu asju täis, seega midagi erilist sealt kaasa polnudki osta. Tõime kohalikku maiust, brandyt ja muud nipet-näpet. Veel soovitan ma Eestist mitte asju kaasa osta. Asjad nagu päikesekreem, suverätikud jms. Kõik on kohapeal palju soodsam!

Paphos oli tõesti väga kena ja ilus linn, kaunis koht turistidele puhkamiseks. Ma ütlen ausalt, et minu arvamus Küprosest oli varem hoopis teistsugune. Mõtlesin, et kõik on hästi iganenud ja vana ning inimesed ehk pealetükkivad. Aga mitte midagi sellist ma seal ei näinud. Nii, et minge julgelt puhkama! 🙂