Tõeline perepuhkus Tartus!

Planeerisime Eriku puhkuse ajaks perereisi Tartusse ning see oli tõeline PEREpuhkus, sest peamiselt oli see orienteeritud väiksematele. Kirjutan veidi lähemalt, kus käisime ning milliseid kohti võib väikelastega julgelt külastada!

Juba kevadel broneerisin meile bookingu kaudu majutuse Alexander Apartmentsi. Ütleme nii, et elamiskohta otsides tundus kõik esialgu nii kallis! Samas järeleandmisi ka teha ei tahtnud ning lõpuks sattusin hinna ja pakkumise osas üsna heale diilile – 230 eurot/2 ööd. Mis me selle raha eest saime? Saime mõnusa esimese korruse korteri Supilinnas, kus meil oli eraldi sissepääs, kaks magamistuba, köök, sööginurk, elutoa osa ning vannituba.  Lisaks oli tasuta parkimise võimalus. Asukohalt jäi korter päris keskusest veidi eemale, kuid tegelikult jalamehena oleks vabalt 15-20 minutiga ära kõndinud. Kuna meie enam käru ei kasuta, siis liiklesime enamjaolt autoga. Korter asus praktiliselt Tartu laululava vahetus läheduses ja meie suureks üllatuseks oli see piirkond super lahe, sest sinna samasse kanti jäi ka Tähtvere laste- ja noortepark, kus oli meil, korteriinimestel, mõnus aega parajaks teha. Meie väiksemad said seal kõvasti mängida ja kiikuda, sest võimalusi oli palju!  Korteri enda kohta veel nii palju, et ausalt mitte millegi üle nuriseda pole. Meie puhkepäevadele sattus muidugi 31-kraadine suvi, mistõttu oleks õhtul ehk mõnus olnud terrassil istuda, aga see selleks.

Startisime Tallinnast laste lõunaune ajal ning see õnnestus enam vähem napilt, sest millegipärast ehmatas Nora end poole tee peal üles ning Lennagi kaua ei maganud. Õnneks sain suure võimlemise peale nooriku uuesti magama, nii et kohale jõudes oli lastel tuju hea. Võtsime kohe esimese asjana plaani üks kiire lõuna teha ning siis Ahhaa keskusesse suunduda. Panime asjad korterisse ära ning läksime Tasku keskuse Ränduri pubisse. Sinna jõudmine oli ikka naljanumber. Selleks, et söögikohta jõuda, pidime läbima raamatupoe ja jalanõu poe. Viimane oligi ehk ette nähtud, sest saime Norale sealt mööda minnes lasteaeda jalanõud ning seda vaid 12 euro eest! Ei teagi, kas seal oli mõni muu sissepääs ka, aga see oli ikka veider. Õnneks jõudsime sisse astudes kohe mängutoa kõrvale lauda. Teenindus oli üsna kehvake ja toit keskpärane. Hinnad olid taskupärased ja saime seal söönuks küll. Lastenurk oli selle eest tore ning tegemist oli seal omajagu.  Seega, kui lastega kiirelt mõnda taskukohast söögikohta otsite, siis seal on täitsa okei peatuda. Just arutasime ka, et huvitav, mis teema on osadel vanematel lastega väljas söömas käia? Räägitakse tihti, et ei saa kuskil normaalselt oldud, sest lapsed ei püsi paigal. Me oleme siiani igal pool käidud saanud, kuid välja on kujunenud ka kerge rutiin. Lastel võiks olla söögikohas alati tegevust ning reeglina saadamegi nad kohe mängima. Seega toitude valimise ja ootamise ajal nad toimetavad mänguasjadega. Tavaliselt istume korda mööda juures ka. Toitude saabudes istume kõik juba lauda ja sööme koos. Söönuks saanud, läksime üle tee Ahhaa keskusesse. PS! Kui autoga liiklete, jätke see kohe Ahhaa parklasse, sest külastajatele on parkimine tasuta. Teaduskeskuses pidime ostma vaid täiskasvanute piletid, kokku 26 eurot. Lapsed olid tasuta. Jällegi, 1 – ja 3 – aastasel oli seal vaatamist küll ja veel! Norale meeldisid vähe lihtsamad ja käega katsutavamad asjad.. Lenna proovis julgelt pea kõik järele! Ahhaa keskuses on hetkel üleval ka ajutine meresauruste näitus, mis kestab veel kuni 4. novembrini ning see oli tõesti väga lahe. Näha saab ürgaegseid mereelukaid, kellest suurim oli 15 meetrit pikk. Teevad häält ja liiguvad, nii et täitsa nagu päris värk!

Esimese päeva õhtul avastasimegi enda jaoks Tähtvere lastepargi, kus veel enne und tunnike mängida sai ning päris õhtuks olime kõik nii väsinud, et lapsed kustusid vast mõne minutiga ning magasid oma 12 h järjest! Hommikul pidime nad ise üles ajama, sest uus päev vajas tegemist.

Pärast hommikusööki sõitsime Tagurpidi majja, mis oli taaskord lahe elamus. Võin kohe etteruttavalt ära öelda, et see käik on  üsna üürike, maksimaalselt ehk 20 minutit, kuid oma raha väärt. Lastele oli sissepääs taaskord tasuta, kahele täiskasvanule 15 eurot kokku. Alguses küll kartsin, et ehk hakkab lastel pea ringi käima, kuid ise tuikusin vist kõige rohkem. Lenna võttis igal juhul asja väga vabalt ja küsis muudkui “aga miks need asjad laes on?”. Võtke kindlasti kaamerad sinna kaasa, sest saate üht-teist lõbusat jäädvustada! Oluline on silmas pidada, et põrand ja lagi mõlemad peale jääksid!  Külastus kestis enda ootuste järgi tunduvalt vähem, mistõttu tuli leida back up plan hommiku sisustamiseks. Olgu jumal (või inimesed) tänatud interneti eest, sest sama kiirelt, kui ma facebookis Muksula jutunurka oma küsimuse esitasin, ma ka vastuse sain. Õues oli tapvalt palav ja otsisime parasjagu “astun – sisse – ja – mängin” mängutuba. Eranditult soovitati meile paljude poolt Metsapere mängumaad. Sissepääsutasuks pidime vaid 4 eurot maksma, kuid mängida saime tunnijagu ja väga vaheldusrikkalt. Väga soovitan teistel ka külastada!

Pärast lõunaund oli aeg sööma minna ning võtsime esimesena ette Trikster Tihase, mis asus Aparaaditehases. Üle tee parkimine tasuta, toidud olid imemaitsvad ja mängunurk olemas! Teenindus oli super hea. Tegelikult imestasin, et meil kulus vaid 22 eurot, mille eest said kaks last ühe toiduga söönuks.. mina tellisin endale veel pearoaks pardifilee ning Erik sõi veiseliha tartari. Meenutas natukene meie Tallinnas olevat Telliskivi Loomelinnakut. Taaskord, kindlasti külastage, kui lastega Tartusse minemas olete!

Järgmisena võtsime ette Vspa veekeskuse, sest kuskil oli vaja end jahutada ning kuna Ahhaa käepaelaga sai sealt veel -10% soodustust, siis tahtsime ikka ära näha, kas koht on seda kiitust väärt! Võtsime tavalised piletid, kuigi seal sai valida ka Premium ja Deluxe vahel, mis sisaldasid suuremat saunavalikut. Kuid kuna lastega veedad nii kui nii enamuse ajast basseinis, siis läksime soodsamat teed. Kuigi ma ei tea, kui soodne see nüüd siis ikka on? Veetsime seal oma 1 – 1,5 h ning maksma läks 30 eurot. Võtke plätud kindlasti kaasa, muidu peate kohapealt ostma! Muidu veekeskus oli mõnus, uus ja puhas nagu ikka. Laste basseinis oli tegevust küllaga. Nora mängis praktiliselt terve aja kümnete partidega ning Lenna lasi korduvalt liugu.  Ma millegipärast arvan, et hotellikülastajana on feeling teine, nii et ma siinkohal jätan kommenteerimise pooleli.

Üllatuseks oli pärast Vspad kõigil JÄLLE kõhud tühjad. Käisime kodus värskendamas ja läksime suure hurraaga Vassilissa ukse taha. Just ukse taha, sest väga soovitatud koht oli puhkusel ning kinni. Oleksite pidanud meie nägusid nägema – kaks näljast last süles, kuskil ukse taga otsimas, kuhu siis minna, kus lastel ka midagi teha oleks? Jällegi tõttas appi facebook ja imeline google maps, mis suunas meid restorani Ylicool, mis oligi täpselt nii ülicool, sest meid võttis vastu suur mängutuba, super teenindus ja imemaitsvad toidud!

Viimasel hommikul käisime veel lastepargis ning sõitsime suure kimaga Elistvere loomaparki. Ootused olid kuidagi suured, aga ei teagi, kas asi oli juba väsimuses või milleski muus, kuid mina küll sinna minna ei soovitaks. Väikeste lastega vähemalt mitte. Me reaalselt nägime kõikidest asukatest ehk karu, põtra, piisonit ja närilisi. Ilvesel oli metsa sees nii suur ala, et ei tea, kas keegi seal üldse teda kunagi näinud seal on!? Ja see ala ise oli läbimiseks üsna suur, st. Lenna vist arvas, et me tulime lihtsalt metsa vahele kõndima. Park ise on muidugi ilus ning hästi hooldatud ja tore, et loomad ei pea kuskil väikses puuris kükitama, vaid neil on üsna arvestavad territooriumid liikumiseks. Iseenesest sissepääs oli soodne, meile neljale 6,40 eurot. Teist korda me sinna suure tõenäosusega tagasi ei läheks, vaid külastaks selle asemel hoopis Jääaja muuseumit, mis jäi sinna samasse kanti.

Lõpp hea, kõik hea! Me jäime igal juhul reisiga väga – väga rahule ja mul on hea meel, et meile külastamiseks nii palju toredaid kohti soovitati. Aitäh!

PS! Panin meie reisist videoklipid ka kokku. Saate mõnest kohast ehk paremini aimu.. 🙂 PS2! Tegu pole mitte üheski punktis koostööpostitusega. Vaatamiseks vali ikka HD!

11 thoughts on “Tõeline perepuhkus Tartus!

1. K. says:

Väikeste lastega pole Jääaja Keskuses midagi teha, liiga palju on lugemist. Elistveres olen värskelt kaheseks saanud põnniga mitu korda käinud ja on alati tore olnud. Üks ilvestest on meie käikude ajal alati mööda aia serva luusinud. Usun, et suurt rolli mängib ka ilm, kuuma ilmaga tahaks sellise kasukaga isegi kuhugi varjuda.

• NautigeHetke says:

Äkki sellises, kus alternatiivid maksavad 300+ eurot/2 ööd? Hotellis ööbides võiks rääkida lausa 400st eurost 🙂

2. Triin says:

Aitäh toredate ideede eest, hea kõrva taha panna, kui lapsega Tartusse peaksime minema. Väga armas ja hästi tehtud video ka. 🙂

3. Triinu says:

Airbnb.com aitab leida soodsa ööbimiskoha. Me majutusime Tartus korteris 55 euri öö. Oleks saanud ka odavama variandi leida, aga noh, mulle väga meeldisid pildid sellest korterist 😉 Õnneks vastas reaalsus piltidel nähtule.

• NautigeHetke says:

Proovime järgmisel korral sealt vaadata..
      Kindlasti oleksime ka soodsamalt saanud, kui oleksime leppinud ühe magamistoa ning elutoas magamisega. Kuna see variant meile ei sobi, siis kahe toa puhul kerkib hind kohe alati kõrgemale.

Jaga palun siia ka, kus te majutusite 🙂 Teab mõni teine ehk otse sinna pöörduda 🙂

4. Triinu says:

V Spa sussidest. Täiesti mõttetu ost! Mitte midagi ei juhtu, kui neid ühekordseid maailma reostavaid plätusid ei osta. Me lolli peaga ostsime – tegin veel kilest lahti ka, korraks jalas ja ei tahtnud lapsed neid – jäidki kahjuks vedelema 🙁 Ei näinud ma ka kellegi neid jalas olevat. Nii et minge enda plätudega või olge paljajalu, ka lapsed. Joosta pole muidugi bassualal hea.
    Minu miinus oli see küll VSpa külastusel, et neid müüdi 🙁

Ilvest oleme Elistveres näinud 🙂 Muid loomi ka!

• NautigeHetke says:

Issand, tõesti! Ma kusjuures mõtlesin, kas sellest kirjutada või mitte, aga jätsin välja. Ma kirusin sel päeval mehele just samadel põhjustel. Näiteks lastele anti mõlemale plätud. Proovisime Lennale jalga ja ta ei saanud nendega normaalselt kõndida. Praktiliselt läksid otse prügikasti. Ise kõndisin ka ikkagi enamuse ajast ilma.. küll aga nägin seal kahte last, kes ikka päris korralikult kukkusid. Minu meelest võiks ka lahenduse leida põranda osas, kui lasta inimestel seda pahna kokku osta.

5. A says:

Tore, et te söögikohtadega rahule jäite :). Kohalikuna soovitaks pigem piiluda Kremplisse, Tokumarusse või Aparaati. Kõigis vähemalt väiksed mängunurgad olemas ja hinnad taskukohased. Head kohad on veel Crepp, Dolce Vita, Säde (joogid), Kohvipaus. Mängunurki vist nendes pole, vähemalt suuri mitte aga kohad ise on 5+